Standardy kvality Pražské integrované dopravy (PID) stanovující jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb vycházejí z doporučení evropské normy ČSN EN 13 816 a také ze současných finančních možností objednatelů dopravy. Standardy byly nastaveny podle zjištěných klíčových potřeb cestujících tak, aby se mohly stát základem smlouvy se zákazníkem o minimální jednotné úrovni poskytované kvality služby.
Pomocí zaváděných standardů bude možné sledovat, vyhodnocovat a porovnávat plnění jednotlivých aspektů služby a pomocí dalších vyplývajících opatření jejich kvalitu trvale zlepšovat. Standardy kvality PID jsou závazným dokumentem pro všechny provozovatele přívozů PID. Aktualizace standardů kvality by měla probíhat jednou ročně po projednání se všemi zúčastněnými stranami.
Obecné podmínky, které stanovují následující vzhled a vybavení plavidla přívozu PID:
Obecné podmínky, které stanovují následující vzhled a vybavení přístaviště přívozu PID:
Provoz je zajišťován v souladu s platným jízdním řádem (tzn. provoz dle spojů v jízdním řádu, u linek s režimem na požádání i spojů dle požadavku cestujících.
Spoj je zajišťován po celou dobu a v celé délce plavidlem předepsané nebo vyšší kapacity.
Dopravce provozuje bezbariérově přístupná vozidla (viz terminologie).
Spoje, vyznačené v jízdním řádu mezinárodním symbolem pro přepravu osob na vozíku pro invalidy (garantované spoje), jsou zajištěny po celou dobu a v celé délce bezbariérově přístupným plavidlem.
Přístaviště jsou bezbariérově přístupná (viz terminologie).
Plavidlo obsluhuje přístaviště určená pro daný spoj. Cestujícím je umožněn (časově i místně) bezproblémový výstup / nástup, pokud to provozní situace umožňuje.
Obsluha plavidla prodává jízdenky v souladu se SPP PID a Tarifem PID, případně tarifem dopravce. Platné jízdenky vydává jako protihodnotu k předané hotovosti cestujícími (přiměřená hotovost ve smyslu SPP PID). Obsluha plavidla také důsledně kontroluje tarifní kázeň cestujících (platnost předložených jízdních dokladů).
Označovač jízdenek PID je plně funkční, tisk čitelný a obsahově úplný a správný. Obsluha plavidla je povinna před vyplutím na výkon zkontrolovat správnou funkčnost označovačů na plavidle.
Informace na plavidle (vně i uvnitř) odpovídají Obecným podmínkám pro plavidlo přívozu PID (součást standardů kvality PID), jsou kompletní, aktuální a čitelné.
Informace na přístavišti odpovídají Obecným podmínkám pro přístaviště přívozů PID (součást standardů kvality PID), jsou kompletní, aktuální a čitelné.
Provoz je zajišťován v souladu s platným jízdním řádem. Provoz je přesný, pohybuje-li se odchylka od jízdního řádu u nácestné zastávky v rozmezí 0 až +179 s.
Obsluha plavidla se chová slušně, vstřícně a přátelsky bez hrubého porušení pravidel slušného chování, komunikace v českém nebo slovenském jazyce. Spolupracuje v rámci svých kompetencí s orgány přepravní a dopravní kontroly pověřených pracovníků dopravce a objednatele. Provozní personál nesmí během pobytu na plavidle a na přístavišti v prostoru pro cestující kouřit.
Obsluha plavidla je po celou pracovní dobu oděna v čistém stejnokroji dopravce.
Interiér i exteriér plavidla čistý, udržovaný, upravený, bez odpudivých prvků.
Přístaviště a jeho bezprostřední okolí (přístavní můstek, molo, přístupová cesta k nim) je udržováno čisté a nepoškozené, bez odpadků, nežádoucí zeleně či naplavenin.
Cestující se na plavidle nebo na přístavišti nesetká se situací, která by mohla ohrozit jeho bezpečnost, zdraví či život. Technický stav plavidla a přístaviště odpovídá platným právním předpisům, případné závady je nutno ihned odstranit.
Měření jednotlivých standardů probíhá buď formou sběru dat od dopravců (například o plnění grafikonu), nebo pomocí tzv. fiktivních zákazníků, kteří mají za úkol sledovat jednotlivé měřené aspekty v terénu (například informování nebo čistota). Doplňkové měření některých standardů probíhá v rámci kontrolní činnosti ROPID. Vyhodnocení plnění jednotlivých standardů kvality se předpokládá čtyřikrát ročně, vždy po uplynulém čtvrtletí.