Autobusová síť v Pražské integrované dopravě zajišťuje funkci především návazné dopravy. Městské autobusy obsluhují hlavní město Praha, příměstské linky také obce ve Středočeském kraji.
Obsluhu zajišťují mezi 5:00 a 24:00. Jedná se o linky číslo 100–299, které mají intervaly ve špičce většinou 10–20 minut. Vybrané autobusové linky, které spojují významnější terminály a frekventovaná místa, mají intervaly zkrácené (ve špičkách na 6–8 minut) a provoz zajišťují kapacitnější kloubové vozy. V ostatních obdobích jsou intervaly většinou 15–30 minut. Na těchto linkách je možný nástup i výstup všemi dveřmi autobusu.
Důležité odkazy:
Tyto linky spojují Prahu a obce ve Středočeském kraji. Linky mají číselné označení 300–899. Na těchto linkách je možný nástup pouze předními dveřmi s nutností předložit řidiči platný jízdní doklad PID, případně si jízdenku zakoupit přímo u řidiče. Pouze na území Prahy ve směru do centra je možný nástup do těchto linek všemi dveřmi.
Důležité odkazy:
V nočních hodinách od 0:00 do 4:30 je zajištěna obsluha na území Prahy v intervalu 30-60 minut autobusovými linkami 901–917. Příměstské noční linky 951–960 zajíždějí také do vybraných obcí Středočeského kraje. Více informací přinášíme na stránkách noční dopravy v PID. Jízdní řády nočních linek naleznete na portálu jízdních řádů.
Letiště Václava Havla Praha obsluhují pouze autobusové linky. Pokud přicestujete do Prahy letecky, jsou v nabídce tři základní možnosti.
Denní linka 119 rychle spojuje letiště se stanicí Nádraží Veleslavín, odkud lze pokračovat do centra pohodlně metrem A.
Linka AE (Airport Expres) se speciálním tarifem vás dopraví na Hlavní nádraží, kde lze přestoupit na metro C, příměstské i dálkové vlakové spoje.
Noční linka 910 vás v období 0:00–4:00 odveze přímo do centra, kde jsou možné i přestupy na další noční linky.
Cyklobusy pomáhá v letní sezoně překonat cyklistům s jízdním kolem různá převýšení. Na linkách cyklobusů platí veškeré jízdenky PID a kolo se přepravuje za 20 Kč. Více informací naleznete v článku cestování s jízdním kolem.