Standardy kvality Pražské integrované dopravy (PID) stanovující jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb vycházejí z doporučení evropské normy ČSN EN 13 816 a také ze současných finančních možností objednatelů dopravy. Standardy byly nastaveny podle zjištěných klíčových potřeb cestujících tak, aby se mohly stát základem smlouvy se zákazníkem o minimální jednotné úrovni poskytované kvality služby.
Díky zaváděným standardům je možné sledovat, vyhodnocovat a porovnávat plnění jednotlivých aspektů služby a pomocí dalších vyplývajících opatření jejich kvalitu trvale zlepšovat.
Obecné podmínky, které stanovují následující vzhled a vybavení vozů metra PID:
Obecné podmínky, které stanovují následující vzhled a vybavení vstupů do stanic, vestibulů a nástupišť stanic metra PID:
Provoz je zajišťován v souladu s platným grafikonem (bez výpadků).
Stanice jsou bezbariérově přístupné (minimálně 60 % stanic).
Bezbariérová přepravní cesta příslušné stanice je plně funkční po celou dobu provozu metra (pokud ne, jsou informace dostupné on-line na internetu).
Označovač jízdenek PID v prostoru stanice je plně funkční, tisk čitelný a obsahově úplný a správný.
Informace ve vozidle (vně i uvnitř) odpovídají předepsanému vybavení, jsou kompletní, aktuální a čitelné.
Informace ve stanici metra odpovídají předepsanému vybavení, jsou kompletní, aktuální a čitelné.
Provoz je zajišťován v souladu s platným grafikonem. Provoz je přesný, pohybuje-li se odchylka od jízdního řádu v rozmezí 0 až +59 s. Zároveň se rozlišují intervalová a mimointervalová období (podle délky intervalu, kdy se porovnávají skutečné odjezdy buď s platným grafikonem, nebo s odjezdem předchozího vlaku). Standard je splněn, jede-li 95 % sledovaných spojů v toleranci pro přesný provoz.
Provozní personál se chová slušně, vstřícně a přátelsky bez hrubého porušení pravidel slušného chování. Staniční personál ochotně a aktivně podává relevantní informace cestujícím a je jim nápomocen při případných potížích.
Staniční a vlakový personál je po celou pracovní dobu oděn v čistém stejnokroji dopravce.
Interiér i exteriér vozidla je při výjezdu z depa čistý, udržovaný, upravený, bez poškození jeho součástí, bez neodstraněných a odpudivých prvků. Dopravce odstraňuje v rámci svých možností a v co nejkratším čase po zjištění prvky graffiti a nelegální nálepky vně i zevnitř vozidla. Větrání i osvětlení vozidla je funkční.
Prostory stanice jsou udržovány čisté a schůdné i za zhoršených klimatických podmínek, všechny informační prvky, zastávkové jízdní řády a provozní informace jsou dobře čitelné.
Cestující se ve vozidle a ve stanici nesetká se situací, která by mohla ohrozit jeho bezpečnost, zdraví či život.
Minimálně 75 % vozidel v evidenci dopravce není starší než 30 let (týká se nově pořízených vozidel) nebo 20 let (týká se vozidel po rekonstrukci), žádné vozidlo nesmí být starší než 40 let.
Měření jednotlivých standardů probíhá buď formou sběru dat od dopravců (například o plnění grafikonu), nebo pomocí tzv. fiktivních zákazníků, kteří mají za úkol sledovat jednotlivé měřené aspekty v terénu (například informování nebo čistota). Doplňkové měření některých standardů probíhá v rámci kontrolní činnosti ROPID. Vyhodnocení plnění jednotlivých standardů kvality probíhá čtyřikrát ročně, vždy po uplynulém čtvrtletí.